YOU'RE STILL THE ONE...

When the first time i saw u...

I saw love...

And the first time u touched me..

I felt love..

And after all this time,,,

You're still the ONE I LOVE..




Sunday, November 14, 2010

The Journey of Cerita Cinta 2002-2010

Cinta...
adakah insan mengetahui maksudnya?
cinta..
hadirmu penuh debaran..
pergimu penuh tangisan..
mengapa harus begitu?
mengapa mesti begini?
cinta..
bila kau menari di hati,
bagai bulan jatuh ke riba
bila kau meninggalkan pentas jiwa,
bagai taufan melanda sukma
kau kejam!! kau kejam!!
cinta...
janganlah sedimikian rupa
tidakkah kau berasa kasihan?
akan pemuja cinta
akan teruna dara
yang bersumpah setia
agar kau kekal lama
di jiwa naluri mereka

(Dec 2002)

Malam sunyi sepi,
aku sendiri lagi
rindu merantai diri
tidak tertahan hati...menagisi
pemergian kekasih hati..
Ahh!!!
aku bosan..
aku bingung
aku canggung
malam pekat..bayu dingin..alun sumbang..
pendamping kini
kemana kasih??
kemana sayang??
kemana cinta??
aku rindu..
aku sayu..
aku tunggu
akan kamu
pulang kepangkuanku..

(Dec 2002)

Kerna kamu..
aku di benam rindu
di hentam ragu
di telan sayu
kerna kamu
aku merapu-rapu
tubuh istana rindu
untuk memadu cinta
memahat kasih
menggembur sayang bersama selamanya...
kerna kamu,
aku berbalah cabaran
berteman setia
mengenal pedih, serih, rindu akan kamu
kerna kamu
Ia!!! KAMU
kekasih hatiku

(2003)

Kasih nan satu..
jika kau rasa getarnya
membaranya rinduku
setianya cintaku
meronta, memanggil namamu
jika kau sedarinya
gelombang hatiku,sayunya jiwaku
menanti detik tatapan wajahmu
desiran lembut suaramu
pancaran cahaya di matamu
beriku seribu penawar
warna-warna pelangi cinta kita
mengukir cerita cinta
ketahuilah kasih
jika ku punya sayap
kau disana kan ku jelang
jika ku punya masa
akan ku imbas detik itu
kau lafaz kata hikmat
pencetus cinta kita
ayuh kasih,,
bisikkan sekali lagi..
biar beribu takku jemu
yang kau cinta padaku!
(2003)





No comments:

Post a Comment